Białko przed i po treningu, czyli jakie ćwiczenia mają sens?

Aby zastanowić się czy i jakie ćwiczenia fizyczne tak naprawdę mają sens, należy najpierw określić swoje własne oczekiwania. Jeśli celem jest zrzucenie zbędnych kilogramów i wyrzeźbienie wysportowanej i smukłej sylwetki potrzebne są intensywne treningi siłowe. Natomiast jeśli aktywność fizyczna i sport, mają być jedynie drogą do polepszenia swojego samopoczucia, a także podniesienia kondycji oraz wydolności organizmu, lepiej jest postawić na rekreację i bardziej spokojne metody aktywności.

Budowanie sylwetki: białko przed i po treningu

Już od kilku lat coraz powszechniejsze staje się nie tyle samo odchudzanie, lecz budowanie silnej i wysportowanej sylwetki, przy zachowaniu smukłych kształtów. Oznacza to znaczną redukcję tkanki tłuszczowej i budowanie mięśni na całym ciele. Najefektywniejszymi do tego sposobami, będą z pewnością wszelkie ćwiczenia siłowe. W ćwiczeniach siłowych największe znaczenie ma ilość ciężaru przy maksymalnie poprawnej technice wykonywania ruchów. Nawet wielokrotne powtórzenia ćwiczeń ze zbyt niskim ciężarem i niepoprawną techniką wykonywania, nie przyniosą efektów w postaci wyrzeźbionej i dobrze zbudowanej sylwetki. Dla zbudowania maty mięśniowej ogromne znaczenie ma także białko przed i po treningu, ponieważ bez niego tkanka mięśniowa nie będzie w stanie osiągnąć większych rozmiarów. Za niska kaloryczność posiłków nie jest wskazana podczas treningów siłowych, ponieważ może doprowadzić do wycieńczenia organizmu i uszkodzenia poszczególnych partii mięśniowych. Zbudowanie wysportowanej i silnej sylwetki wymaga zadbania o każdy szczegół z zakresu techniki wykonywania ćwiczeń oraz prawidłowej diety.

Utrzymywanie smukłej sylwetki

Nie każda osoba podejmująca się ćwiczeń fizycznych pragnie zbudować duże mięśnie. Szczególnie dla kobiet najważniejszy jest smukły wygląd, który starają się utrzymywać na co dzień. Aby osiągnąć i przede wszystkim utrzymać efekty, ważne jest stosowanie ćwiczeń poprawiających kondycję ciała oraz wydolność fizyczną. Dzięki ćwiczeniom aerobowym możliwe jest utrzymanie wagi ciała na stałym poziomie i tym samym zatrzymanie efektów wcześniejszej redukcji. Warto także na tym etapie dodać ćwiczenia modelujące, które pozwolą nadać sylwetce kształtów, takich jak na przykład podniesione pośladki i wyrzeźbione, choć nadal smukłe nogi. Każdy, gdy podejmuje się zmiany dotychczasowego stylu życia, powinien zastanowić się nad oczekiwaniami i dostosować do nich najwłaściwsze ćwiczenia. Możliwe jest dbanie o swoją sylwetkę oraz kondycję w warunkach domowych, jedna wymaga to znacznie większej siły woli i samozaparcia, dla utrzymania właściwej regularności ćwiczeń w ciągu dnia. Zamiast profesjonalnego obciążenia z siłowni, warto wykorzystywać domowe sposoby na dociążenie w poszczególnych ćwiczeniach.